Braun Series 9 Review – Fantastische Scheerapparaten

Volgens producent Braun is zijn de apparaten van Braun Series 9 de beste scheerapparaten die ooit zijn uitgebracht. De serie omvat 5 indrukwekkende modellen; twee daarvan kunnen zowel nat als droog gebruikt worden, terwijl de andere drie worden geleverd met een oplaadstation. Voor de modellen met laadstation betaal je rond de €100. De nieuwe scheerapparaten van Braun Series 9 zijn een upgrade van de vorige serie, Braun Series 7die erg succesvol was. Deze nieuwe serie is ontwikkeld om de best mogelijke scheerprestaties te leveren, zonder de minste huidirritatie.

De producteigenschappen zijn overtuigend genoeg om een van deze producten van Braun te kopen. Het ontwerp is erg aantrekkelijk, en ze zijn voorzien van een ergonomisch handvat, flexibele SyncroSonic-kop, indrukwekkend schoonmaaksysteem op alcoholbasis, en een oplaadstation.

Vergelijk prijzen nu bij:

Braun Series 9 Review 2016

Braun Series 9 9095cc Nat- & Droogscheerapparaat

Braun 9095cc series 9 scheerapparaat

De Braun 9095cc is het topmodel van de 9-serie. Dit scheerapparaat, dat nat en droog werkt, maakt gebruik van erg geavanceerde scheertechnologie om een uitzonderlijk resultaat neer te zetten. Het is voorzien van een viervoudig mes, waarmee de 9095cc overweg kan met iedere soort baard en gezicht. Dit goed uitgeruste scheerapparaat volgt, met zijn vrij draaiende scheerkop, makkelijk alle contouren van het gezicht. Het apparaat gebruikt Opti-foil-technologie om te garanderen dan alle haren op het gezicht regelmatig worden afgesneden zonder huidirritatie. Het schoonmaakproces is een stuk sneller dan bij alle andere scheerapparaten.

»» Vergelijk goed de prijzen bij Coolblue & Bol.com

Braun Series 9 9090cc Droogscheerapparaat

[lees volledige Braun Series 9 9090cc review hier] De Braun 9090cc is nog een topmodel van de Braun 9 Series. We hebben deze review na gebruik geschreven op basis van prijs, prestaties, en kwaliteit. De prijs is nogal hoog, maar daarvoor krijg je behoorlijk wat terug. Dit apparaat is voorzien van een krachtige batterij en oplaadstation, dat compleet hygiënisch is ontworpen. Het werkt goed op ieder detail, en het ontwerp is fantastisch. Ik raad dit scheerapparaat aan aan mijn voltallige publiek, vanwege zijn scheerprestaties. Het resultaat is een stuk sneller, omdat de 9090cc veel meer stoppels oppikt dan andere apparaten. Hij is ook het best geschikt om dagelijks te kunnen scheren zonder het risico van irritatie.

»» Vergelijk goed de aanbiedingen bij Bol

Braun Series 9 9050cc Droogscheerapparaat

De Braun 9050cc is het derde model in de 9 Series, en is voorzien van zowel een schoonmaaksysteem op alcoholbasis als een schoonmaakdisplay, en een vijfdelige oplaadindicator op het laadstation. Je zult verbaasd staan wanneer je dit kwaliteitsproduct gebruikt, en met goede reden; scheren kost de helft van de tijd die je gewend bent van alle andere scheerapparaten op de huidige markt. Voor mij is het echter het belangrijkst dat hij geen huidirritatie veroorzaakt, en minder geluid maakt dan alle andere apparaten. De snelheid en effectiviteit van de krachtige lader zijn ook indrukwekkend. De kop is groter, en het product zwaarder, maar daardoor voelt hij alleen maar prettiger om vast te houden.

Braun Series 9 9040s Nat- & Droogscheerapparaat

Braun Series 9 9040s

[lees volledige Braun Series 9 9040cc review hier] De Braun 9040s is het vierde model van de Braun Series 9, en bewijst zichzelf als een comfortabel en efficiënt apparaat dat goed blijkt te werkend op een groeiende baard (tot 3 dagen). De 9040s is voorzien van geavanceerde syncroSonic-technologie, waarmee hij meer dan 4000 scheerbewegingen maakt in een minuut – ideaal om snel te scheren. Dit apparaat is ergonomisch ontworpen, en de scheerkop is op klassieke wijze horizontaal geplaatst. Met de Braun 9040s ervaar je een compleet nieuwe manier van scheren. Het scheerapparaat, dat nat en droog kan werken, kan op en neer of recht worden gebruikt. Het oplaad- en schoonmaaksysteem werkt sneller en beter dan dat van de Braun Series 7.

Waarom de Braun Series 9?

Er zijn, net zoals bij de Series 7, twee rollers aanwezig, maar de Braun Series 9-apparaten beschikken over twee losse speciale trimmers. Een daarvan is bedoeld om liggende haren op te tillen en aan het einde af te snijden. Deze trimmer werkt het best op lastige scheergebieden, zoals de kin en nek. De ander is vooral geschikt om haar te scheren dat in willekeurige richtingen groeit. Deze haren zijn altijd lastig te scheren met een enkele haal. Maar de nieuwe Braun Series 9 is speciaal ontworpen om deze moeilijke haren in één keer af te scheren. Het belangrijkste gevolg is dat je een goed resultaat krijgt zonder huidirritaties of wondjes. Hoe kort of dik de haren ook zijn, de scheerapparaten van de 9 Series zijn altijd voorbereid op de strijd.

De Beste Functies van de Braun Series 9

Nieuwe Flexibele Scheerkop:

Veel onderdelen lijken op die van de Braun Series 7, en zo ook de scheerkop. Toch zijn de draaibare koppen in de Braun Series 9, ten opzichte van de eerdere modellen, aanzienlijk verbeterd. De SyncroSonic-koppen zijn eigenlijk een combinatie van vier verschillende systemen. Ieder beweegt onafhankelijk van de anderen, en samen kunnen ze alle variaties in het oppervlak van je gezicht volgen.

SyncroSonic-Technologie:

Deze functie is nog beter. Hij garandeert 10.000 vibraties per minuut – erg handig om overweg te kunnen met alle contouren van je gezicht, en om de baard naar jouw voorkeur aan te passen.

Waterbestendig, Nat en Droog Scheren:

Alle vijf de modellen van de Braun Series 9 zijn volledig waterbestendig, maar slechts twee zijn geschikt om nat mee te scheren. Als je graag scheert tijdens het douchen zul je dus tussen deze twee moeten kiezen. Als eerste is er de 9040s, die niet is uitgerust met een schoonmaaksysteem, maar de 9095cc heeft zowel een schoonmaak- als een oplaadsysteem.

Schoonmaken en Opladen in Vijf Stappen:

Braun is de uitvinder van het schoonmaakstation, en alleen Braun kan dit schoonmaaksysteem leveren bij zijn scheerapparaten. Het station maakt gebruik van alcohol om het scheerapparaat schoon te houden, en klaar voor het volgende gebruik. Naast onderhoud zorgt het station ook voor het opladen van het apparaat. Zo kun je iedere keer dus weer scheren met een apparaat dat voor 99.99% schoon en vrij van bacteriën is.

Scheertijd:

Alle apparaten van de Braun Series laden erg snel op. Met een uur laadtijd krijg je 50 minuten scheertijd, wat volgens mij genoeg zou moeten zijn voor een érg strak resultaat.

In het kort is de Braun Series 9 momenteel de beste keuze om te scheren. Met het strakke ontwerp en de geavanceerde technologie is het duidelijk waarom dit de meest moderne scheerapparaten in de wereld zijn. De nieuwe serie wordt geproduceerd in Duitsland, en kan daardoor helaas lastig te verkrijgen zijn buiten de EU (al zijn een paar modellen verkrijgbaar via Amazon). Door de nieuwe technologie is de prijs relatief hoog, maar diezelfde technologie zal zorgen dat deze apparaten binnenkort de leidende rol zullen spelen op de scheerapparatenmarkt. Als je op zoek bent naar een nieuw apparaat, dan zijn deze producten zeker het overwegen waard. En vergeet niet om, als je deze review hebt kunnen gebruiken, ons je mening te laten weten.

Vergelijk prijzen nu bij:

9.5 Totale Score
De Braun Series 9 zijn de beste scheerapparaten op de markt

De Braun Series 9 momenteel de beste keuze om te scheren. Met het strakke ontwerp en de geavanceerde technologie is het duidelijk waarom dit de meest moderne scheerapparaten in de wereld zijn

Gebruikers Beoordeling: 2.2 (246 votes)
4 Opmerkingen
  1. Braun 9290 CC

Ik vind dit scheerapparaat beslist zijn geld waard

Reden hiervoor is dat ik gemerkt heb dat het scheren efficiënter gaat met een perfect glad resultaat zonder huidirritaties.

Aangepaste motorkracht:
    De motorkracht wordt automatisch aangepast, afhankelijk van de dichtheid van je baard. Echter het heeft ook een turbo modus die je kunt gebruiken als je toch extra kracht wilt. Maar het prettige vind ik dat het apparaat meer haartjes aanpakt waardoor de huid meer wordt ontzien en ik heb dan ook geen last van huidirritaties.

MultiHeadLock:
    Je kan echt secuur scheren omdat de scheerkop 5 verschillende standen heeft. En ook kan met de MultiHeadLock de kop worden vastgezet. Deze functie gebruik ik altijd als ik onder de neus scheer.

Hygiënisch:
    Het apparaat is volledig waterdicht en dus afwasbaar onder de kraan. Maar en dat vind ik echt de moeite waard er wordt een Clean@Charge systeem bijgeleverd.

Het station kiest vanzelf het juiste reinigingsprogramma en de vloeistof is op basis van 99% alcohol dus erg hygiënisch. Wel zal het denk ik voor mensen een minpunt zijn dat de prijs van de reinigingsvloeistof niet goedkoop is. Maar voor een extra goede reiniging heb ik het geld beslist over. Het apparaat gebruik je tenslotte op je huid dus voor mij is de prijs daarvan geen beletsel.

Handig is dat het apparaat tijdens het reinigen wordt opgeladen wat overigens ook kan met het los bijgeleverde snoer. Het toestel kan dan 50 min. scheren.

Design:
    Smaken verschillen uiteraard maar ik vind het design schitterend, het oog wil ook wat.

Conclusie:
    Een schitterende toevoeging aan het Braun assortiment. Het behoort niet tot de goedkoopste apparaten maar ik vind de prijs terecht aangezien het een zeer luxe apparaat is met alle luxe die het scheren efficiënt, hygiënisch en aangenaam laat verlopen.

2. Ik gebruik,m,n hele leven al Braun scheerapparaten,heb alle modellen,en ben ook tevreden,maar,ik vraag me af waarom Braun geen scheerapparaat (meer)maakt,voor gebruik op 12V in de Camper,als je alleen al kijkt,naar de duizenden camperaars,die zich ook iedere dag scheren onderweg,ik bedoel dus laden via de USB of aansteker,heb Nu bij een 3 Serie ,een 12v kabeltje gefabriceerd,daar de oude 12v,niet meer voldeed,maar zou Nu weer graag een 9 serie hebben,maar dan op 12v?? jammer,volgens mij een gemiste kans

3. Wat is het scheerverschil van de verschillende types uit de 9 seria!
    Scheren die allemaal even goed of zit het verschil in de bijgeleverde artikelen?

4. Apparaat nu een jaar in bezit. Bevalt prima, maar die 50 minuten haalt hij niet meer: na 20 minuten is hij leeg.